Friday, February 11, 2011



fuhhh...aku tgh sedih n risau sekarang ni..kulit aku dah mula menggelupas..dah jadi kering..tapi nsb baik skrg 
hujan..sejuk..kalau tak mesti lagi teruk jadinya...actually, aku pun tak tahu kenapa jadi mcm ni..huhu..sebab 
aku ni bkn pakai kosmetik pelik2...yg tu 1 hal..1 hal lagi..erkkk....aku tak reti nak pakai make up yg conteng2 muka tu...huhu..lau teringin nak pakai pun, mintak tlg dgn membe je suruh conteng muka aku...isk2..wat malu je pompuan xreti make up kan??(^^,")aku bukannya apa, blh je kalau nak belajar make up ke ape..cuma tak minat...lagi satu, aku ni student lagi..xnk la habiskan duit beli segala jenis make up bagai...lain la kalau dah keje..akan ku cari gak produk yg mahal2..hehe..buat masa sekarang, cukup dengan foundation, bedak, n lip ice..itu sudah cukup utk tutup muka dari nampak pucat dan lesu...kata orang, kecantikan lahir dari hati yg suci..weeee...btl x???
sekarang ni, semua dah mula prihatin dgn penjagaan diri tak kira lelaki atau perempuan....betul dak???hehe..membe2 laki aku pun dh mula cerewet plh produk2 utk muka dorang..kalah aku...isk2..tapi semua tu dah tak penting lagi sekarang..asal menjaga kesihatan, semua orang blh cuba termasuk lelaki dan perempuan..
tapi, korang kena beringat gak, pakai kosmetik or produk yg mcm2 ni bahaya gak..kalau satu2 produk tu xsesuai dgn muka korang, habisla..berjerawat apa semua...cam yg jadi kt membe aku..katanya produk tu nak putihkan kulit, tgk2 hbs kulit dia jd burn n eeiii..mmg teruk..fobia aku dgn produk2 kosmetik yg pelik2 ni...byk effect dia kalau korang tak reti pilih..kalau teringin sgt, cari orang yg betul2 tahu ttg produk kosmetik yg sesuai dgn kulit kita..tapi sometimes, ada gak nasihat dari orang lain yg tak blh pkai...contohnya kalau korg p farmasi, mesti dorg suggest suh beli produk tu la, ni la..tapi blm tentu sesuai dgn korang...dorg je untung lebih..korang??hampeh tipah tertipu..produk kosmetik sekarang pun banyak yg guna bahan kimia semua....hishhh..tak selamat utk kesihatan dan kecantikan yg sebenar...tapi ada gak produk yg baik n berkesan.cuma korang kena pandai pilih la..
teringat pulak orang2 tua menggunakan cara tradisional untuk cantikkan kulit...contohnya makan ulam2..yg tu bkn sekadar cantikkan kulit, tapi juga menyihatkan..aku penah baca buku ttg kecantikan yg kata, penjagaan kesihatan lebih berkesan melalui pemakanan cthnya makan ulam2..bukan yg mcm setengah orang buat tu..main tampal2 kat muka...iskk3....(-_-")
buat korang semua, hati2 bila pilih produk kecantikan ok??jgn disebabkan nak cantik, lain pulak yg jadi kat muka korang.....hmmm..pasal masalah kulit aku ni, maybe akan ok 2, 3 hr lg...

1 comment:

anak jama's de legends =3 said...

haha ye2 aje tak pakai mekap nye pon.
leha nih lagi dahsyat..~ =.=